Alla inlägg under oktober 2008

Av Jesper - 30 oktober 2008 15:32

Jag ska aldrig mer klippa mig, inte där iallafall, är sjukt arg. Som ni kanske fattar har jag nyss vart och klippt mig. Det blev inge bra, det blev för kort. Jag som sparat och sparat och nu är det superkort jag skulle ju bara klippa topparna så att det skulle få ha kvar sin längd, men nu har jag knappt nåt hår kvar på huvet, ser ut som att jag lyssnar på KENT och Lars Winnerbäck, ser ut som en riktig popare som ni kanske fattar är det inte så jag vill ha mitt hår, jag vill ha mitt hår som Danny när han hade lite längre och jag var på god väg, innan den hemska frisörskan förstörde allt.

Så nu blir det att äta b-vitaminer och dricka mycket mjölk för det ska tydligen va bra för håret, om ni har nåt annat tips på hur håret kan växa fortare kommentera då ditt tips, tacksam för svar!


Men nu ska jag sitta här och vänta på att det växer ut, saknar mitt hår:(


/J

Av Jesper - 26 oktober 2008 12:06

Hej! Nu är det lov jippi! hehe. Ska bli underbart skönt, en vecka utan pennor, sudd och läxor. Istället blir det en vecka med shopping(hoppasjag)och Halloweenfester. Kul som jul. Vill till Norrköping men vet inte om det är någon som är sugen på att hänga med, på tisdag ska jag förövrigt skaffa liner:D Då slipper jag glasögonen!

Förövrigt så saknar jag IFSV, som bara den, blir nog att hälsa på dem på jullovet:) Hoppas det iaf.


Snart ska jag äta, sen korpen match, kulkulkul:D


Ta hand om dig!

/J

Av Jesper - 19 oktober 2008 15:41

Har varit och sprungit Höstmilen i Åby, årets KM-tävling i terräng för oss i SLK Oxelösund, med en halvfull buss så åkte vi 8.00 från Tempo i morse.

Vi var inte många ungdomar med, Jag, Marcus, Thira och Elin. De två sistnämda hade redan sina KM-guld säkrade innan dem klev på bussen, men för mig och Marcus skulle det övgöras på banan. Ingen av oss var särskilt taggade så vi bestämde oss för att springa hyfsat lungt och tillsammans. Det gjorde vi oxå trots att vi tog det lungt får vi en tid på 21.40 på 5km, det är helt okej, med tanke på terrängen med backarna. Samtidigt gick vi i mål oxå hand i hand, på en delad sjunde plats, men med varsin guld medalj i KM vunnen. Löpning är kul!


Puss<3

/J

Av Jesper - 18 oktober 2008 12:21

Yes, hemma från träningen nu, vi sprang lite över 5km i lugnt tempo inte så värst långt men det är ju tävling imorn, så det var skönt att känna hur kroppen kände sig, den mådde bra. Det börjar bli vinter, svinkallt ute och här inne sitter jag med min rosa svea toppluva och skriver, men det är bara för att jag ser födjävlig ut i håret;) Men ska klippa mig på lovet, ni har fortfarande chans att försöka påverka mitt beslut genom att rösta här på bloggen, gör det, kanske blir det så att jag lyssnar på just din röst!

En annan positiv nyhet är att jag ska skaffa linser på lovet, ska bli skönt, har ju haft glasögon sen i februari men aldrig riktigt trivts i dem, så det ska bli underbart med linser, nackdelen är att jag hatar att peta mig själv i ögat, är lite känslig när det gäller kroppen, kan tex inte se ett sjukhus program där dem opererar på tv utan att må dåligt, men det ska nog fixa sig, vi får hoppas på det iaf, jag kommer iallafall se bra ut! hihi

Somsagt snart lov ska bli gudomligt skönt tycker jag och EMD spelar i södertälje på söndagen på lovet, nån som är sugen?(A)


Ha det bäst, gå på fest!

Puss<3

/J

Av Jesper - 18 oktober 2008 09:04

Lördag idag, ska träna om en timme(10.00) nere på ramdalen, det blir nog lugnt träning, tävling imorn, Höstmilen i Åby, Be there!

Igår så var jag och kolla innebandy med Danne, Robin, Ben och Martin. Onyx tog emot Finspång i Division 1 mellersta Svealand, det går bra för Onyx, vinst mot TT på söndag och dem ligger först tror jag?

Sen hem och kolla Fredag hela veckan, inte super kul, men Stekarn gjorde så att jag garva tillräckligt, Haha. Sen idol röstning, mina båda favoriter Alice och Kevin gick vidare, även Anna från Nyköping(1mil härifrån) så man hoppas ju även att hon ska få va kvar, men för deras eget bästa så borde dem inte vinna, kolla bara på de tidigare vinnarna var e dem? Markus åker skridskor och dem andra vet jag inte vad dem gör medans Danny, Mattias och Erik åker land och rike runt och spelar. Så vill du bli en stjärna kom långt i Idol men vinn inte! Dagens visdoms ord.

Efter träningen ska jag kolla slutet på antes match sen får jag se vad jag gör det beror lite på.


Ha en trevlig helg!

Puss<3

/J

Av Jesper - 14 oktober 2008 21:20

Hej! Det har varit tisdagskänslor över denna dag, men det är ju tisdag såklart det känns som en då, dem är jobbiga, sega och avslutas alltid med spanska, mitt favorit ämne, NOT.

Haha, men annars har det väl varit en vanlig dag, vart hemma, pluggat, chillat och kollat Andra Avenyn, riktigt bra serie det!


Men nu ska jag ta och sova lite, Sov gott!


Puss<3

/J

Av Jesper - 13 oktober 2008 17:33

Idag var det då måndag! Alltid lika kul att träffa alla klasskompisar efter helgen. Jag tycker det iallafall eftersom de flesta bor i Trosa och Gnesta(iallafall Basse och Anders som jag oftast är med).

Fick tillbaka matteprovet idagG+ mycket nöjd, men efter genomgången kände jag att jag skulle haft ett VG om jag inte slarvat så mycket..

Samhällinlämning imorn, jag är klar, inte det bästa arbetet jag gjort men jag är iaf klar! (Y)


Hoppas det är bra med er, sköt om er!
Puss<3

/J

Av Jesper - 10 oktober 2008 11:47

Kanske inte! Hahah men snart är det helg bara engelska och spanska kvar. Låter som en evighet, jag tycker inte om spanska, för det är sjukt svårt och jag är jättedålig, men jag skulle vilja lära mig, så om det finns någon vänlig själ där ute som vill hjälpa mig så är det bara säga till, jag behöver kunskapen. Men det positiva med spanskan är att vi ska åka till Barcelona i februari. Det är nice! Nu ska jag mysa med basse i sofforna.

Puss<3

/J

Ovido - Quiz & Flashcards