Alla inlägg under maj 2008

Av Jesper - 31 maj 2008 12:27

Japp då var det gymnasiefest igår kväll då,var bland dem första där kan ju inte säga att det var drag då, men folket började så småningom ramla in vilket var bra, hade ju inte vart kul att stå där ensam i ett hörn hela kvällen.

Gick dit med Rick, Sandra och Max men träffa Sebbe och Ogge där, det var trevligt, kvällen flöt på och alla var glada tror jaf, fick åka hem med Oscar och Sebastian vilket var mycket snällt av dem, hade inte vart kul att ta bussen själv hem:)


Solen skiner, ut och stek!

Puss och chips

Av Jesper - 30 maj 2008 16:37

Fredag, skönt tycker jag, nu är det inte mycket kvar att göra i skolan eftersom det som jag har ansett jobbigast gjordes i morse alltså svenskaprovet. Mycket skönt att det är gjort nu.

Gymnsiefest ikväll ska bli skönt, att få roa sig lite. Ska väl gå dit med Rich, Max och Sandra tror jag om jag inter missuppfattat allt, men det har jag nog inte. Fick sluta ungefär en timme tidigare idag gick och köpte 3 nya linnen, ett blått, ett rött och ett gult, mycket nice!

Sen drog jag hem och kolla på American Pie Beta House med lillebror mycket skoj.


E.M.D i Norrköping i morgon vill jätte gärna gå men ingen som jag känner verkar uppskatta deras musik som jag vilket gör att det nog blir så att jag inte åker ner hur gärna jag än vill...


Ska väl snart hå och göra mig i ordning ska träffa Rich&co och ta en pizza innan vi beger oss till Träffen.


Ha det bra nu och var den du är!


Pus och chips

Av Jesper - 29 maj 2008 17:18

Torsdag idag, fredag imorn ska bli skönt med lite vila, hoppas solen skiner så man kan va ute och njuta av den friska luften. Gymnsiefest imorgon hoppas det kommer mycket folk så det blir lite drag. Men tydligen så har någon riktigt smart person (inte) lagt in en studentfest samma dag, hur dum får man va? men men här ska jag inte klaga.

Prov är det oxå imorn och den där kung oidipus ska bli läst för sista gången samma sak med antikens litteratur börjar bli lite smått trött på alla dessa gamla greker. Men dem har tydligen förändrat världen så dem förtjänar nog den där äran att ingå i skolämne efter skolämne, hehe.

Kom hem mycket tidigt idag, redan klockan ett steg jag innanför dörren. Tog mig ett lite lätt mellanmål, gick sedan ut i solen och sola lite, jobba på brännan. Sen gick jag in och läste lite om grekerna igen samtidigt som jag lyssna igenom E.M.D skivan.

Hoppas ni alla har haft en underbar skolvecka, det tycker jag att jag har haft solen har varit stor varje dag, hoppas det fortsätter så.

Nu är det bara 9 eller 10 skoldagar kvar för mig, vet inte om det är 9 eller 10 är inte så insatt. Ska bli skönt med sommarlov, men sen kommer man på att man ska börja jobba redan på måndagen, vilket inte är lika nice, men destå trevligare blir det när pengarna kommer in på kontot.


Ha det bäst!

Puss och chips

Av Jesper - 28 maj 2008 20:28

Tjena!

Solen sken idag igen, NICE! Historieprov på morronen, gick väl helt okej, fick tillbaka inlämningsuppgiften, fick MVG jag är mycket mycket förvånad eftersom jag inte hade förstått uppgiften, hehe. Sen var det engelska där skulle rich redovisa men hans PP funka inte och vi fick sluta tidigare. Sen hade vi datakunskap lyssna på många bra redovisningar, fick reda på att jag får MVG i datakunskap vilket jag är mycket glad över, JIPPI!

Sen drog jag hem och läste lite om antikens litteratur, usch och fy. Sen käka jag lite för att sedan dra ut på en löparrunda i solskenet vilket var mycket skönt!

Sen drog jag, mamma och måns in till JC och checka in rean, köpte en t-shirt i en härlig grön färg och ett på vita mycket sköna shorts, sommaren är räddad. Efter alla shopping var jag så törstig att jag inte visste vad jag skulle göra sprang in på donken och köpte en mycket kall cola vilket nästa har vart mest värt denna dag. Sen drog vi hemåt, i bilen hoppades jag hela vägen att dem skulle spela Jennie let me love you men det gjorde dem tyvärr inte så det blev att sätta igång skivan när man kom hem, men det var inte dåligt det heller, för er som inte visste det är E.M.D:s skiva A state of mind en mycket bra skivan och innehåller bara bra låtar. Men Danny:s Hearts Beats är inte så pjåkig den heller.

Ha det bra och låt ingen stoppa era tankar eller åsikter, du är perfekt kom ihåg det!


Puss och chips

Av Jesper - 27 maj 2008 19:40

Tjo!

Dagen är underbar, solen skiner och jag har varit ute stora delar av dagen, vilket har varit ganska nice, förutom att man knappt har någon röst kvar, jag kommer till det lite senare.

Eftermiddagen började med en promenad hem till våran älskade spanskalärare Niki och hennes trädgård, där skulle vi i klassen umgås och fika, helt enkelt bara stekte. Fikat var utmärkt, hennes trädgård likaså, men det som var bäst var hennes volleyballnät, där hängde jag hela tiden, får väl säga att jag inte är någon talang men jag kommer inte va sämst på beachen i sommar iallafall. Så med en skinade sol, underbara klasskompisar och solglasögonen perfekt sittande på näsan så lyckades jag tillslut få över den där bollen över nätet, jag lärde mig även passa min medspelare(A), haha.

Efter några timmars chill i trädgården begav sig jag, fredde, rich, dator och max till Rosvalla för att supportra skollaget som möte resturangskolan i en inte allt för jämn fotbollsmatch, jag kan med stolthet säga att jag var den som fick igång matchen, med hjälp av den där rösten som jag måste ha tappat på vägen hem. Men tillslut så fattade alla andra enskilda elever att laget behövde en klack så jag behövde inte längre skrika själv.

Ett stort tack till er spelare som verkligen spelade ut kockarna och vann tillslut med 9-0, utklassning på högnivå.


Sen när jag kom hem har jag suttit och pluggat både historia och svenska, så jag kände att jag var värd en stund framför dumburken.


Puss och chips

Av Jesper - 26 maj 2008 16:08

Hej igen hoppas ni har det underbart! Solen skiner hemma hos mig och jag har nyss kommit hem från skolan.

Skoldagen har varit, ehh annorlunda, inga naturare vilket gjorde dagen i halvklass halvkass. Men min engelska redovisning om Danny Saucedo gick helt okej, mest berodde det nog på att det blev att redovisa för enbart halvaklassen, otur för dem som missa den, men ni har säkert haft det underbart på Kolmården:)

Nu ska jag snart gå upp och sätt mig och äta en bit mat sen ge mig iväg till träningen för att sedan åka hem och läsa lite om Kung Oidipus, prov på fredag, kommer avgöra hela svenska betyget... men det ska nog gå bra.

Detta var ett mycket kort inlägg men dock ett inlägg.


Ha det bra och kom ihåg att vara stolt över den du är!


Puss och chips


Av Jesper - 25 maj 2008 19:48

Oj andra inlägget på bara några timmar, det var inte min mening men var tvungen att sätta mig ner och skriva några ord igen kände jag, så nej jag har inte blivit direkt beroende av att blogga, inte än iallafall.

Skola imorn igen och det  verkar som det flesta börjar få det mer och mer chill där ute i landet, men inte här inte, nej här ska lärarna ha in arbete efter arbete nu innan lovet. Varför inte lägga en inlämning mitt på terminen när man har lite ork att göra dem, istället för nu när det enda man vill är att dra på sig solbrillorna pch sätt sig på en parkbänk längs storgatan och kollar på tjejer.

Men skolan är viktig och den måste fullföljas, precis som i en fotbollsmatch så  är inte terminen slut förens rektorn sagt "hejdå"

Engelska redovisning imorn, hoppas det går bra ska ju prata om Danny så det borde ju gå kanon och det blir ju inte för helklass heller eftersom naturarna är på kolmården och kollar på djuren.

Hoppas på en vecka med ytterligare möjligheter att glida in på bussen med solbrillorna på. Då är det sommar!

Hände en lite smårolig grej förut idag oxå satt och lyssna igenom A state of mind när jag tänkte undrar vad som är "bäst musik just nu" på Rix fm och vad är det man hör direkt, jo intort till Tokyo, det var lite småroligt eftersom den var som mest populär för ett år sedan, men tydligen så håller den fortfarande:)


Puss och chips

Av Jesper - 25 maj 2008 15:38

Söndag idag vaknade relativt tidigt, blev inte så sen igår jag och brosan satt och skratta sönder kvällen tillsammans med American Pie gänget, dem är för schöna!

Sen så städade jag mitt rum, en eloge till mig, sen har jag bara suttit här framför dumburken och tråkat...

Oj vad hände igår då? Jo den där så favorit tippade Charlotte Perrelli slutade på en 18:e plats i schlagern och är jag förvånad, NEJ.

Jag lovar att hade vi skickat Sanna till Belgrad istället så hade det gått mycket bättre, men men, hon gjorde sitt bästa.

Skola imorgon igen och träning på kvällen ska bli skönt att få springa lite igen, har haft ont i knät hela veckan, men hoppas det håller:)

Men mitt knä är ju inte lika omskrivet som mannnen, myten, legendens är, ja jag talar förstås om Zlatans, hoppas verkligen att han kan va med i alla EM-matcher annars tror jag tyvärr vi åker ut i gruppen.


Men ha det bra!

Puss och chips

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards