Alla inlägg under juni 2008

Av Jesper - 30 juni 2008 22:17

Tjena snyggingar, jag lever!

Sitter nu inne i radhuslägenheten i Varberg och bara chillar, känner hur solen har tagit i ansiktet! Det är sweet!

Vi kom fram i går, då var det mest att bara chilla och se till att få den bästa sängen. Sen på kvällen när jag skulle få låna grannens modem och ska bära upp datorn till rummet, tappar jag den, surt men som tur är så funkar den fortfarande, men vi ska kontakta försäkringsbolaget på måndag;)

Idag gick vi upp tidigt, käka nybakat bröd sen börja det regna så vi begav oss til ullared, där jag fynda shoppa, nice!

Hitta en skinnjacka, har letat som bara den och hitta en asfräsch, det var riktigt nice, sen köpte jag ett par badbyxor, massa godis och Jason Mraz skiva, hoppas den är bra;)

Sen när vi kom tillbaka till Varberg sken solen och jag gick och stekte vid poolen och imorn blire ännu bättre väder, sweet!

Men ska nog in till stan ändå måste ju kolla om dem har några schyssta affärer, det måste dem ha, annars blire väl solstolen men det är inte så dumt det heller.

Ska bara tipsa er alla om att kolla på Allsång på Skansen imorn, EMD;)

Men nu ska bara säg till er att ni får ha det bra där ute i landet för här i Varberg är det kanon, förutom att det blåser i björnar:P


Ha det bäst!

Puss och nu ska jag äta grillchips!

<3


Av Jesper - 28 juni 2008 19:36

Japp då var man fullt redo inför semestern, nya låtar på walkmannen, sweet!

Såg lite på början av VM-Finalen 1958 Brasilien-Sverige, då spela minsann inte svenskarna tråkigt utan det var full fart framåt, det var kul att se, det stod 1-1 efter 5 minuter snacka anfallsglad fotboll!


Ha det bäst, nästa gång jag bloggar är jag troligen på andra sidan av detta avlånga land!

Puss och Chips!

Av Jesper - 28 juni 2008 15:50

Yes, då var allt packat och klart, förutom mina tre par solbrillor som jag inte bestämt vart dem ska ligga, man vill ju inte att den ska gå sönder juu.

Det blev en väska full med kläder allt från björn borg kalsonger till Diesel tröja och HM linnen, alllså allt man behöver för en lyckad trip till västkusten, eller har jag glömt nåt?

Var och övningskörde lite idag, första gången, vi behöver väl inte säga mer än att det var svårt, haha. Men det kommer nog gå bättre i framtiden;)

Har precis kollat igenom en massa klipp från Idol 2006 och kommit fram till att de två bästa framträdanden under den säsongen var när Danny framförde "Öppna din dörr" och "So sick", mycket bra framträdanden!

Vad ska man mer säga förutom att jag kommer att få en massa fina återblickar när vi ska lämna av Ante på StarCamp imorn, jag har så många fina minnen från det lägret så det finns inte, jag kan helt klart säga att det är Sveriges bästa Innebandyläger och det är mer än bara ett läget alltså allt runt omkring, det är helt klart värt att besöka det minns en gång, jag lovar du kommer inte ångra dig, jag har varit där 3 år i rad, men i år blir det att följa med Mamma, Pappa och Måns till Varberg istället, fast det är inte så dumt det heller, vi kommer ju och hämtar han på fredagen, dagen då dem säljer klubbor, haha och som ni kanske vet är jag tokig i innebandy pryllar;)


Ha det bäst ska försöka att uppdatera bloggen under veckan, jag lovar, det kanske även kommer ett ytterligare inlägg ikväll!


Puss och Ostbågar<3

Av Jesper - 27 juni 2008 21:02

Tänkte vara snäll så här på fredagkvällen och bjuda på lite bra musiktips, bara för er!<3

1. Jennie let me love you- EMD

2. Purest Delight- Danny

3. Rock 'N' roll highschool- The Ramones

4. Smooth Criminal- Michael Jackson

5. We are only in it for the drug- Ebba Grön

6. Blame it on a boogie- Jackson5

7. Empty room- Sanna Nielsen

8. Tylösun- Gyllene Tider

9. If only you- Danny

10. Run to you- EMD

Dessa 10 låtar är mycket bra och på min Walkman finns det ungefär 200 till minst lika bra låtar!

Puss och Popcorn<3

Av Jesper - 27 juni 2008 19:44

Wihoo, gott folk då var man ledig i en hel vecka, ska bli grymt skönt och kul att få chansen att få sova ut, sola, bada och shoppa ska jag väl oxå hinna hoppas jag(A) hehe.

Denna fredag började inte som den skulle, gick ut och skulle starta moppen och ge mig av till jobbet och den har stått ute några dagar eftersom pappa har jobbat i förrådet, men iallafall när jag kom ut så var inte sadeln svart och silvrig som den bruka, den var vit, det var inte mys för det var måsskit över hela moppen och trött som jag var så tog jag bara en handduk och torka bort det värsta, haha, måsskit is the real shit!

Idag var nog den jobbigaste dagen på jobbet, var uppe i frösäng och krattade löv, har ont i både armar och rygg, men det är väl bra träning? hoppas det iallafall;)

På eftermiddagen så skulle jag klippa en lite gräsmatta, men den var ockuperad, av ankor! "Tja grabbar hänger ni här ofta eller?, Hade tänkt att klippa lite" men så fort jag fick i gång klipparn så gick dem snällt i väg på ett led, så ganska roligt ut!

Känns inte som det är fredag, då brukar man väl va pigg? Jag är helt slut skulle kunna somna när somhelst känns det som, hehe.

På söndag drar jag till Varberg, sweet!


Puss och grillchips<3

Oh nu blev jag sugen på lite grillechips med dipp, haha;)

Av Jesper - 26 juni 2008 20:43

Japp, som rubriken lyder så har jag nu på kvällen varit ute och promenerat med min gode vän Backman (http://backmans.bloggagratis.se) det var trevligt att få lite tid att bara prata det var längesen. Sen så sitter jag här igen framför dumburken.

Så det var det jag tänkte skriva! Sen en liten rättelse om det blivit några missförstånd, det är inte imorgon jag åker till Varberg, åker på söndag, men imorn är sista arbetsdagen innan Varberg, bra då var allt uträtt!

Puss och kram, skumbanan<3

Av Jesper - 26 juni 2008 18:15

Yes, då var det  bara en dag kvar Varberg. Idag så har jag bara åkt runt på en åkgräsklippare, den var chill, men inte kul, hehe. Behövde iallafall inte röra så mycket på mig, men tur var väl det efter alla straffrundor igår;)

Asså igår, jag trodde David drev med mig, såg innan jag skulle att jag fått ett sms "Kolla ut genom ditt fönster det brinner" jag tänkte sluta skoja brinner det i min rabatt? Men sen fick jag ett till där det stod att jag skulle kolla ner mot rishögen. Fyfan vilken brand, har inte sett på maken. Det var fullt på drag där nere, det är inte ofta saker händer men ibland så;)

Längtar verkligen till imorgon klockan 4 då vet jag att jag inte behöver gå upp klockan 6 på en hel vecka:D Ska bli gött!

Vad ska jag nu skriva? Vet ej, får väl bli ett avslut, AVSLUT!


Puss och chips<3


Av Jesper - 25 juni 2008 21:37

Onsdag 12.00, då hade halva min arbetsvecka gått, då var det bara halva kvar, nu är det bara imorn och på fredag kvar sen får jag chilla en hel vecka, stek!

Alltså jag blir varje gång jag har kommit till jobbet, den vecka, för det första jag har hört är  "I've been waiting for my luck to turn"  ni som é
nåt vet ju att det är den första frasen i Jennie let me love you och den har spelats varje gång på radion när jag känt mig nere, och den låten gör mig glad, den får mig att minnas Childhood-dagen, hehe.

Och när vi ändå pratar radio så en rolig grej som hände förra veckan var: "Bäst musik just nu på rix fm är: E.M.D, Sara Barelilles och Danny!

Jag liksom say what?  Både EMD och Danny i samma mening, jag säger det igen, han är riktigt stor just nu, fast det har ju vi fans vetat hela tiden, kul att världen har öppnat sina öron(Y)


Idag var det träning på kvällen, känner mig trackad, haha, vi hade en boll lek och om man missa så fick man straff rundor, jag fick mest sraffrundor(A) mina lagkamrater var inte glada, haha, men det förstår jag, hihi.

Sen blev det bastu, det var myspys, Rex och Stoffe hade med sig cola, det gjorde min dag;)


Ha det bäst

Puss och Chips

Ovido - Quiz & Flashcards