Alla inlägg under augusti 2008

Av Jesper - 31 augusti 2008 14:06

Tjena hoppas alla hade en trevlig lördag igår!

Söndag idag då, var ute och sprang direkt efter frukost sen följde jag med mamma till Nyköping, där köpte jag en ny keps:)

Snart ska jag ut och övningsköra!

Puss på er<3

/J

Av Jesper - 30 augusti 2008 14:06

Tjena! Jesper här igen!

Har varit ute på Stenvik och varit funkis på Triathlon tävlingen, jag och Wojtek skötte roddbåten som skulle komma till undsättning om någon drukna, ingen drukna.

Snart blire pizza med folket sen umgås!


Ha det bra!

Du är söt!<3

/J

Av Jesper - 28 augusti 2008 18:59

Då satt man där igen, men miniräknaren i högsta hugg och blyertspennan glödde, idag började vi med lektionerna. Efter tre dagars chill var av en i huvudstaden så var vi nu tillbaka i lektionssalen. Men allt var inte som det ska eftersom dem flesta lärare är i Ramsvik med dem nya ettorna. Men dagen bjöd iallafall på historia, matematik, svenska, geografi och idrott.

Sen vart det att gå till Bokia och köpa block, så man klarar av hela terminen, för nu kör vi!

 Hoppas ni alla har det bra där ute i stugorna!

Puss<3


/J

Av Jesper - 24 augusti 2008 13:49

Då var den över, sommaren 2008 är slut och jag har många härliga minnen som aldrig kommer suddas ut. Tänkte här och nu sammanfatta min sommar från skolavslutnigen i Evas trädgård till idag! Jag kommer skriva om dem bästa datumen i sommar. Hoppas ni gillar't!


Torsdagen den 12:e juni: Början på detta sommarlov, förmiddagen spenderades i Evas trädgård tillsammans med alla andra ettor och tvåor, det bjöds på musikframträdanden och dylikt, men det bästa var nog när Henning och Peter (data och samhällslärare) stämde gitarrerna och körde Jason Mraz I'm yours så himla bra. Sen efter avslutnigen gick vi ner till hamnen och chilla med glass och mys, det var sweet.


Söndag den 15:e juni: Den dag jag kommer minnas som den bästa dagen denna sommar. Jag tog tåget upp till Stockholm sen bussen till Gröna Lund, det var dags för Childhood-dagen 2008 och E.M.D skulle vara där jag skulle för första gången se min idol, Danny live inte bara det jag skulle även få träffa Ida, Frida, Sofie och Vickan som jag snackat med på msn/bdb sen Danny tog sina  första danssteg i Let's Dance. Alltså flera anledningar att vara nervös, men jag klara mig säkert fram till grönan och var där lagom till dem skulle öppna portarna. När jag väl kommit in på nöjesfältet så gick jag och satte mig så långt fram man kunde, Caracola höll på att soundchecka så jag satt där i solen gömd bakom mina röda solglasögon, det var ju ändå 4 timmar kvar tills det skulle dra igång och 2 timmar kvar till IFSV skulle komma. Men helt plötsligt kommer det tre grabbar ut på scen och sjöng på låten Alla snubbar från filmen Aristocats jag bara satt där och njöt av att jag nu både sett och hört min idol sjunga live. Sen efter ett tag så kom IFSV så då kunde jag  äntligen lämna bänken och gå och äta, det var den äckligaste hamburgaren jag ätit men vad gjorde det jag var på grönan, bra musik skulle spelas och sommarlovet hade precis börjat.

Sen vid fyra var det då dags, grabbarna var först ut och följdes av Amy Diamond, Arvingarna, Caracola, Pernilla Whalgren, Vendela och Måns Zelmerlöw.

Sen efter att alla hade spelat två låtar och prinsessan hade  hållt tal så försökte vi komma på ett sätt att få träffa våran stora idol, det var lättare sagt en gjort. Men på någon vänster så såg vi att han var bakom scenen och vi visste hur vi skulle ta oss dit så vi stack dit. Så äntligen fick jag chansen att snacka med honom, Danny! Jag svävade på rosa molen i några veckor. Sen var jag tvungen att ta mig tillbaka till tågstationen, jobbig väntan, men jag hade ju precis upplevt ett Halleluja moment.


Vecka 27: Efter att ha jobbat i två veckor tyckte jag att jag förtjäna en veckas ledighet tillsammans med familjen på västkusten eller rättare sagt Varberg det var chill, här blandades mycket shopping med lata dagar vid poolen, på torsdag eftermiddagen så åkte vi vidare till Göteborg där blev det ytterligare lite shopping. På fredagen hämtade vi lillebror från Innebandylägret, så då va vi alla samlade igen. På lördagen så var jag hemme hos micke med lite folk, kolla på tv och äta godis stod på programet. Sen dagen efter Söndagen den 6:e juli: Så var det dags för E.M.D igen, denna gång i Eskilstuna. Det var en mycket bra konsert, till skillnad från den på Gröna Lund så var detta en av turnéspelningarna vilket gjorde att det var mer än två låtar mycket mycket bra! Sen efter konserten var det bara att sätta sig på bussen till Nyköping igen, det var en bra dag.

Nu vet jag inte riktigt vad jag har gjort mer, var ju på en spelning ytterligare med E.M.D i Malmköping, den var enligt mig snäppet bättre än i Eskilstuna.

Ett sommarlov är 10 veckor, 8 av 10 veckort så jobba jag, 1 vecka semester och sen 1 vecka hemma och det var den här veckan och då har jag inte gjort mycket alls mest chillat och suttit och kollat på OS.

Men jag tycker att fast jag jobbat så pass mycket har jag hunnit med en massa grejer.

1 vecka på västkusten

2 veckor ledigt totallt

3 EMD spelningar

4 arbetskamrater bjöd jag på tårta

5 gånger har jag badat i havet

Bästa shoppingfynden sommaren 2008:

Skinnjacka

Adidas axelväska

Björn Borg skor

Rosa jeans

Baggy jeans


Tack alla som gjort den här sommaren till en sommar att minnas för evigt!!

 Nu lägger vi allt krut på skolan så får vi se till att sommaren 2009 blir minst lika bra!

 Puss<3

/J

Av Jesper - 22 augusti 2008 17:33

Idag var då den där dagen man både väntat på och fruktat, sista vardagen på sommarlovet. Somsagt det är både med glädje och sorg man ser att denna dag tar slut, glädjen är den att man börjar på nåt nytt, man får nya saker att se framemot och man kan kolla bakåt och minnas alla roliga saker man gjort, men det tråkiga är ju att det lugn man haft nu är över. Men vad gör det när man vet att man får träffa alla kompisar och att dem flesta redan börjat skolan medans man själv bara varit hemma en vecka och kollat OS. På tal om OS var det nån som såg pingisen imorse? Ojoj vilken match och ojojoj vad bra han är Jörgen Persson. Semifinal imorgon får se om man orkar gå upp 04.00 för att kolla, man känner sig nästan tvingad efter som att jag tycker att pingisen tillsammans med friidotten är det allra roligaste under OS-veckorna.

Så jag får se om jag orkar, gå upp, jag kan inte lova nåt förutom att Jörgen kommer göra sitt bästa för att få spela en OS-final. Men det som är mest beundransvärt är att killen är 42 år, fatta 42 år och han gick sin första OS-match för 20 år sedan, 1988.

Jag hejar iallafall på Jörgen, världen hejar på Jörgen, det enda som kan stoppa honom är en kines, som är rankad bäst i världen.


På söndag kommer en (lång)sammanfattning av mitt sommarlov.

Puss<3

Av Jesper - 17 augusti 2008 15:20

-gjorde du något i sommar som du aldrig gjort för?
Såklart man gjorde

- dog någon som stod dig nära?

Nej, tur är väl det.

- vilka länder besökte du?
Halland(a)

- är det något du saknar sommaren 2008 som du vill ha sommaren 2009?
Lite mindre jobb och mer stranddagar.
- vilket datum från sommaren 2008 kommer du alltid att minnas?
15/6 Childhood.

Hela vecka 27 Västkusten och EMD på parken zoo.

25/7 Malmköping.
- största misstaget?
Jag ångrar inget
- har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, har varit frisk som en nötkärna

-Bästa köpet?
Skinnjacka och rosajeans.
Vad spenderade du mest pengar på?
Spendera? Den här sommaren tjänade jag pengar
- gjorde någonting dig riktigt glad?

Yes!
-vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2008?
Jennie let me love you och For you.
-va du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Är alltid glad på sommaren, men jag har varit tröttare.
- vad önskar du att du gjort mer?
Träffat kompisarna.
- vad önskar du att du gjort mindre?

Jobbat, kanske men det var ganska kul ändå.
- hur tillbringade du midsommarafton?

Hemma, tog igen mig efter första arbetsveckan.
- blev du kär i sommar?
No.
- hur många förhållanden?

Noll.
- favoritprogram på tv?
2 1/2 men.
- bästa boken du läste i sommar?
Har inte haft tid med böcker.
- största musikaliska upptäckten?
Jason Mraz, den skivan borde alla äga.
- något du önskade och fick?
Träffa Danny.

- något du önskade dig men inte fick?

Fick allt jag peka på.
- vad gjorde du på första dagen på sommarlovet?
Då var jag och kolla på Måns skolavslutning.
- finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
Några fler dagar på playan hade ju inte skadat.
- hur skulle du beskriva din stil sommaren 2008?

Blåa arbetsbyxor, linne, luvtröja och hörselkåppor med radio.
- vad fick dig att må bra?
Att det inte gick en dag utan att man hade kul på jobbet.
- vem saknade du?
Alla kompisar-
- de bästa nya människorna du träffade?

Måste jag skriva det? Dem vet vilka dem är.
- sommarens sötaste?
Harungarna jag hitta när jag rensa ogräs va söta.
- sommarens hetaste?
Det var ju några dagar, som det var riktigt varmt. 
- sommarens största kärlek?

No one
- sommarens besvikelse?

Ingen besvikelse denna sommar.
- sommarens bästa?

Västkusten och EMD.

Av Jesper - 17 augusti 2008 15:12

Tjena allihopa!

I fredags slutade jag jobba och det betyder att denna sommar börjar komma in på slutspurten, eller för vissa där ute i landet så är det redan slut, dem börjar skolan imorgon, andra börjar på onsdag och jag har en vecka ledigt nu innan skolan sätter igång.

Igår var jag hemma hos Rickard med folk från klassen var jättetrevligt att träffa alla igen efter sommaren. Vi åkte hem i morse, 1,5 timme i buss och nästan utan sömn, dem flesta såg ganska slitna ut, kan ju säga att jag tänker inte göra så mycket mer denna dag, kanske cyklar till Tempo och köper godis men annars.

Hehe!

Ha det bra och lycka till i skolan alla som börjar nu i veckan!

/J

Av Jesper - 14 augusti 2008 17:13

Som ni kanske sett på TV eller hört på radion idag så har Sverige fått ytterligare en medalj i det olympiska spelen borta i Peking. Men dagens brons skulle vart ett guld, men pågrund av ett misstag av domarna så blev vår kära Ara av med sin dröm om guld och fick istället, brottas i bronsmatchen. Visst domarna dömer men hur mycket makt ska dem få ha? Enligt det jag har hört och sett på TV så har dem fel i allt.

Men Ara visa dem vilken grym brottare han år och tog hem ett brons till Sverige. Men vilken svensk eller vilken idrottsman som helst skulle bara tagit det för va det var, so what, domarn bestämmer. Det är detta som gör honom så speciell i mina ögon han vågar säga emot hela brottarvärlden mitt framför ögonen på hela idrottsvärlden, så himla starkt gjort!

Det jag talar om är det som han gjorde på pris cermonin, när han fått sin medalj så gick han bara där i från och lämna den i mitten av ringen. Ni tycker säkert att han betedde sig omoget osv, men NEJ han är inte alls på den låga nivå som domarna va på. Man såg på TV bilderna efter matchen när en skogstokig Ara försöker få sig en förklaring, så garvar domaren honom rakt upp i ansiktet, så j*vla fult gjort.

Men det värsta av allt är att dem nu diskuterar att ta ifrån Ara sin bronsmedalj, asså visst ta ifrån honom brons medaljen och låt honom gå en finalmatch istället, men inte fan ska han åke hem tom hänt.

Svensk idrott behöver fler som Ara som vågar säga ifrån!

Visst jag kan inte så mycket om brottning men när han får stöd från både SOK och förbundskaptenen för Svenska brottningslandslaget så kan man ju inte annat än att rätta in sig i ledet och beundra den där Ara, han som skulle ta Sveriges första OS-guld i Peking, men som blev blåst av domarna.


/J

Ovido - Quiz & Flashcards